نوشتهی hendeseh7 در دوشنبه, 10/01/2018 - 19:35
نوشتهی hendeseh7 در شنبه, 03/10/2018 - 07:27
در گفتگوهایی که شد، بسیاری از دانشآموزان به هندسهی ناب علاقه نشان دادند. ولی در برنامهی درسی مدرسه قرار نیست که وقت زیادی برای تدریس هندسهی ناب بگذاریم. (هندسهی ناب یعنی هندسهی درست و منطقی که در آن اصلها بیان میشوند و پس از آن همهی قضیّهها به کمک اصلها و بدیهیّات اثبات میشوند. عبارت "هندسهی اصل موضوعی" برای این نوع هندسه شناخته شدهتر است.) و بنا براین گروهی از دانشآموزان درخواست کردند که کتابی در این زمینه معرّفی شود.
نوشتهی hendeseh7 در شنبه, 03/10/2018 - 07:18
فهرست قضیّههایی که مجاز به استفاده از آنها هستید در یک پیدیاف آماده است. ببینید.
راستی! پیشتر برخی از این قضیّهها را توانستید با هندسهی ناب اثبات کنید. به نظر شما کدام یک از قضیّههای فهرست شده در این پیدیاف در جای خود ننشستهاند؟ یعنی باید جای آنها در فهرست جا به جا شود؟
نوشتهی hendeseh7 در شنبه, 08/06/2016 - 07:06
تمرین هفته دوم هندسه هشتم را از
اینجا دریافت کنید.
نوشتهی hendeseh7 در یکشنبه, 07/31/2016 - 09:23
تمرین هفته دوم هندسه هشتم را از اینجا دریافت کنید.
نوشتهی hendeseh7 در یکشنبه, 07/24/2016 - 08:55
قابل توجه دانشآموزان المپیاد ریاضی پایه نهم
نوشتهی hendeseh7 در شنبه, 06/20/2015 - 18:33
نوشتهی hendeseh7 در شنبه, 06/20/2015 - 10:42
سلام
بالاخره امروز پیشنهاد خودم را برای مطالعهی هندسه در تابستان نوشتم. یادم هست که میخواستم برای تعطیلات نوروز این پیشنهاد را بنویسم. ببخشید. یک سر دارم و سه چهار تا سودا.
نوشتهی hendeseh7 در پنجشنبه, 02/26/2015 - 08:25
نوشتهی hendeseh7 در پنجشنبه, 02/26/2015 - 07:49
پرسش شمارهی 13 از پرسشهای برش، راه سر راستی نداشت و از پرسشهای اختیاری بود تا هر کس که خودش خواست با آن دست و پنجه نرم کند. باید برشی از مکعّب پیدا شود که نقطههای قرمز رنگ بخشی از آن باشند.

این جا چند روش برای پیدا کردن این برش مینویسم. هر چند اندازهها را پیدا نمیکنم و این کار را به خود شما واگذار میکنم.
صفحات